Vacatures

Print

Wij werken aan een warme samenleving. We ijveren ervoor om te behouden wat goed is en aandacht te hebben voor wat beter kan. We willen vooruitgaan en vernieuwen. We streven naar een dienstverlening die groot is in kleine dingen. Als Riemst zetten we ons in voor het creëren van een hechte gemeenschap waarin verbinding en versterking centraal staan. Wij geloven dat een bloeiende gemeente wordt gevormd door de diversiteit en de betrokkenheid van haar inwoners. Ons doel is om bruggen te slaan, niet alleen tussen locaties, maar ook tussen mensen.

Onze medewerkers leveren daarin een groot aandeel. Zij staan in voor het belang van onze burgers. Iedere medewerker draagt zijn steentje bij aan de organisatie en daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat elke medewerker zich goed voelt op de werkplaats en om het welzijn te bevorderen. We hechten dan ook belang aan een goede verhouding tussen werk en privé.

Riemst biedt een unieke omgeving waar traditie en vooruitgang samenkomen. Ons team bestaat uit gepassioneerde individuen die zich inzetten voor het verbeteren van het leven van onze burgers. 

Wij verwelkomen gemotiveerde individuen die willen bijdragen aan het versterken van onze gemeente. Samen kunnen we bouwen aan een toekomst die gekenmerkt wordt door samenwerking en welzijn. Ontdek de mogelijkheden en solliciteer vandaag nog om deel uit te maken van het team dat het verschil maakt.

Openstaande vacatures

ALGEMEEN DIRECTEUR

Riemst, het mergelland van Vlaanderen, is een gemeente in het zuidoosten van Limburg met bijna 17.000 inwoners. Riemst bestaat in haar huidige vorm sinds 1976 en is een fusie van 13 woonkernen. De gemeente ligt centraal in de Euregio, op een steenworp van zowel de Nederlandse als Waalse grens.

Als werkgever zijn we heerlijk veelzijdig. Het gemeenschappelijk product is dienstverlening aan de burgers, door zo’n 170 medewerkers. Als je bij ons werkt, werk je in functie van inwoners, bezoekers, ondernemers, en alle andere mensen die een link hebben met Riemst. Onze bevolking verdient een professionele en een kwalitatieve dienstverlening.

Om de dienstverlening continu naar een hoger niveau te brengen is gemeente Riemst op zoek naar een

Algemeen Directeur

Decretale graad, voltijdse statutaire betrekking, via aanwerving

 

Je verantwoordelijkheden

  • Als algemeen directeur leid en coördineer je de organisatie bij het realiseren van de vooropgestelde doelstellingen en om een zo optimaal mogelijke dienstverlening te verzekeren.
  • Je vormt de scharnier tussen de politieke beleidsorganen en de interne organisatie.
  • Je bent voorzitter en drijvende kracht van het managementteam.
  • Vanuit een helikopterview alsook een innovatieve en resultaatsgerichte gedrevenheid til je de organisatie naar een hoger niveau, met meer synergie, efficiëntie en effectiviteit.
  • Je staat de diensten bij in de voorbereiding, organisatie, uitvoering en evaluatie van het beleid binnen het financieel, organisatorisch, structureel en reglementair kader.
  • Samen met de financieel directeur en in overleg met het managementteam sta je in voor de opmaak van de beleidsrapporten en de opvolgingsrapportering.
  • Je bent hoofd van het personeel en geeft mee richting aan een optimaal en modern personeelsbeleid.
  • Je rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en het bijzonder comité voor de sociale dienst.

Je profiel

  • Je behaalde een academisch gericht masterdiploma of een licentiaatsdiploma.
  • Je hebt minimum vier jaar relevante professionele ervaring in een hiërarchisch leidinggevende functie of in complex projectleiderschap, die moet opgedaan zijn in de laatste 8 jaar van de loopbaan. De relevantie van de ervaring wordt beoordeeld als werkervaring die naar diplomaniveau en functie-inhoud voldoende betekenisvol is voor de vacante functie.
  • Je hebt een uitgesproken visie op een moderne en klantgerichte dienstverlening vanuit een gemeente.
  • Je bent iemand die de organisatie gestructureerd en planmatig in beweging kan zetten en houden, die als uitgesproken people manager de integratie van alle diensten kan bewerkstelligen, die met bruisende ambitie, passie en goesting de schouders zet onder het team van gemeente Riemst.
  • Als verbindingspersoon met sterke communicatieve vaardigheden creëer je de optimale ruimte voor interne en externe samenwerking in het belang van een kwaliteitsvolle dienstverlening aan de burger.
  • Je bezit de Belgische nationaliteit (decretale verplichting).
  • Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.
  • Je voldoet aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

Ons aanbod

  • Je komt terecht in een dynamische organisatie, in volle beweging.
  • Je kan een ambitieuze organisatie leiden en samen met alle medewerkers een drijvende kracht zijn naar een continu betere dienstverlening én maximale aandacht voor de medewerkers en hun welzijn.
  • Een voltijdse statutaire tewerkstelling.
  • Bezoldiging volgens salarisschaal decretale graad algemeen directeur: 
    • Min. bruto jaarsalaris = 90.415,77 euro (index maart 2025)
    • Max. bruto jaarsalaris = 131.947,98 euro (index maart 2025)
    • Maximaal 15 jaar relevante beroepservaring uit de private sector kan in aanmerking genomen worden als geldelijke anciënniteit
  • Extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro), GSM, laptop en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie en vakantiegeld
  • 30 vakantiedagen
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.
  • Er wordt een werfreserve van 2 jaar aangelegd.

Selectieprocedure

De selectieprocedure wordt exclusief uitbesteed aan extern selectiebureau Motmans & Partners en bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Schriftelijke proef. De schriftelijke proef wordt afgenomen in de kantoren van Motmans & Partners in Hasselt. Kandidaten maken hiervoor een individuele afspraak tussen 28-04-2025 en 05-05-2025, waarbij er op maandag 28-04-2025 een mogelijkheid voorzien wordt om de proef in de avonduren af te leggen. Voor het afleggen van de schriftelijke proef wordt er voor iedere kandidaat een individuele werkruimte voorzien om optimale discretie te bieden.
    De schriftelijke proef wordt beoordeeld op 40 punten. Om te slagen voor de schriftelijke proef moet je minstens 50% (20/40) behalen. 
  • Mondelinge proef: Jurygesprek met presentatie-opdracht.
    De afname van de mondelinge proef is voorzien in de week van 26-05-2025 of in de week van 02-06-2025. Om te slagen moet je minstens 50% (30/60) behalen.
    Daarenboven moet je minstens 60% (60/100) behalen om te slagen voor het geheel van de schriftelijke en mondelinge proef.Alle geslaagde kandidaten voor het geheel van de schriftelijke en mondelinge proef worden uitgenodigd voor het assessment center.
  • Assessment center (afname in de week van 09-06-2025 of in de week van 16-06-2025);
    Om te slagen moet je een advies “geschikt” te bekomen door minstens een score van 30/60 te behalen op het assessment center.

 

Om te slagen in de gehele selectieprocedure, moet je minstens 50% van de punten te behalen op iedere afzonderlijke proef (schriftelijke proef, mondelinge proef en assessment center). Daarenboven moet je een totaliteit behalen van minstens 60% over het geheel van de proeven. 

De selectieproeven zullen doorgaan in de kantoren van Motmans & Partners, Herkenrodesingel 8D/4.02, 3500 Hasselt. Alle datums en locaties zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Het betreft een niet-vergelijkende selectieprocedure die resulteert in een opsomming van de geslaagde of geschikt bevonden kandidaten. De meest geschikte kandidaat wordt door de gemeenteraad gekozen op basis van een volledige vergelijking van titels en verdiensten van alle kandidaten en een uitdrukkelijke motivering in overeenstemming met de bepalingen van de Wet betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen van 29 juli 1991.

Info

Heb je nog vragen alvorens te solliciteren? Neem gerust contact op met Silke Vanheusden, senior consultant public & non-profit bij Motmans & Partners via 011 36 10 14 of silke.vanheusden@motmansenpartners.be

De uitgebreide infobrochure vind je en de functiebeschrijving kan je downloaden via https://motmansenpartners.be/vacatures/

Solliciteren

Solliciteren kan tot uiterlijk maandag 14 april 2025 om 9u00 via https://motmansenpartners.be/vacatures/

Vergeet niet om via de sollicitatieknop volgende documenten in te dienen:

  • Gedetailleerd CV opgesteld in het Nederlands waaruit de vooropgestelde ervaringsvereisten duidelijk kunnen afgeleid worden.
  • Motivatiebrief opgesteld in het Nederlands.
  • Kopie van je diploma op academisch master niveau of licentiaat.
  • Uittreksel uit het strafregister (bewijs nationaliteit en burgerlijke en politieke rechten). Dit document kan eenvoudig digitaal worden bekomen via burgerprofiel.be of via de website van je eigen gemeente.

Kandidaten die verkeerde documenten bezorgen, onvolledig of laattijdig indienen, kunnen niet deelnemen aan de selectieprocedure.

PLOEGCOACH ONDERHOUD

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een

PLOEGCOACH ONDERHOUD

38/38 | STATUTAIR | SECUNDAIR | AANLEG WERFRESERVE

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gedreven en enthousiaste ploegcoach onderhoud. Als ploegcoach onderhoud stuur je de collega’s aan die instaat voor het onderhoud van diverse gemeentelijke gebouwen. Daarnaast help je mee bij de organisatie van recepties en evenementen. Wil je samen met een team collega’s meewerken aan een schone en aangename werkomgeving?
Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • Je coördineert het team van medewerkers die instaan voor het onderhoud van de diverse gemeentelijke gebouwen. Dit zijn kantoorruimtes, sporthallen, scholen, …
  • Je maakt de planning op en verdeelt de taken, rekening houdend met de vereisten van de verschillende ruimtes. Je volgt continu de planning op en grijpt in bij problemen. Indien nodig, steek je ook zelf de handen uit de mouwen.
  • Je coacht je medewerkers dagdagelijks op hun verschillende werklocaties en stimuleert een positieve samenwerking.  
  • Je zorgt ervoor dat de juiste veiligheidsvoorschriften en hygiëne richtlijnen worden nageleefd en je grijpt in wanneer nodig.
  • Je  organiseert de catering bij recepties en  evenementen in eigen beheer.
  • Je bent verantwoordelijk voor de aankoop van materialen en diensten binnen je eigen team en volgt het correct verloop ervan inhoudelijk en administratief op.

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een secundair diploma.
  • Bij voorkeur heb je minstens 5 jaar leidinggevende ervaring.
  • Affiniteit met  schoonmaaktechnieken, -materialen en -producten.
  • Je bent een sterke communicator en organisator.
  • Je draait mee in een beurtrol voor de wachtdienst en kan inspringen bij calamiteiten, ook buiten de gewone werkuren.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een voltijdse functie als ploegcoach onderhoud binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een voltijdse verloning in schaal C4 – C5 (min. in schaal C4 €37.081,45 en max. in schaal C5 €58.570,7) als statutaire medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen.
  • Mogelijkheid tot flexibel werk en thuiswerk, na een grondige inwerkperiode. De afspraken hieromtrent worden per dienst georganiseerd.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/23768-3. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 17 maart 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

Kandidaten met een volledige kandidatuurstelling (CV, secundair diploma en motivatiebrief) worden uitgenodigd voor een schriftelijke proef.

De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten uit de schriftelijke proef, worden uitgenodigd voor de mondelinge proef.

De schriftelijke proef gaat door op: 21 maart 2025 vanaf 19u.

De mondelinge proef gaat door in de eerste we(e)k(en) van april

Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht over de volgende stap in de procedure. 

Voor deze functie wordt er een werfreserve aangelegd voor minimaal 2 jaar, maximaal verlengbaar tot 5 jaar.

Vragen?

Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

MOBILITEITSAMBTENAAR

Riemst telt ruim 16.910 inwoners en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. Het lokaal bestuur Riemst is een inspirerende werkgever en is momenteel op zoek naar een

MOBILITEITSAMBTENAAR

VOLTIJDS 38/38 | CONTRACTUEEL | ONBEPAALDE DUUR | BACHELOR | WERFRESERVE

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde mobiliteitsambtenaar. Help jij mee aan het realiseren van een aangename, veilige en leefbare mobiliteitsinfrastructuur voor Riemst? Wil jij meewerken een mobiliteitsprojecten die aansluiten bij de behoeften van vandaag én morgen? Beschik jij over analytische en communicatieve vaardigheden om complexe vraagstukken te vertalen naar concrete oplossingen?
Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • Je staat in voor het uitwerken, coördineren en faciliteren van een kwaliteitsvol en duurzaam verkeers- en mobiliteitsbeleid.
  • Je fungeert als aanspreekpunt tussen inwoners, het beleid en andere stakeholders en formuleert adviezen in het kader van de optimale uitvoering en implementatie van het mobiliteitsplan binnen de gemeente.
  • Je analyseert de verkeerssituatie in Riemst en zorgt voor goed onderbouwde argumenten om knelpunten te signaleren en om een visie uit te werken voor de optimalisatie van een veilige en leefbare omgeving.
  • Je coördineert en ondersteunt bij het maken van signalisatieplannen en omleidingen, aanvullende en tijdelijke verkeersreglementen… en volgt deze op.

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een bachelor diploma verkeerskunde of je bent in het bezit van een algemeen bachelor diploma en bent bereid om het diploma verkeerskunde na indiensttreding te behalen.
  • Je hebt ervaring in de sector mobiliteit en/of omgeving in de brede zin.
  • Je bent gestructureerd en analytisch. Je weet complexe materie helder te vertalen naar concrete plannen en weet deze ook over te brengen aan anderen.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt oog voor duurzaamheid en slimme verkeersoplossingen.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een voltijdse functie als mobiliteitsambtenaar binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een voltijdse verloning in schaal mobiliteitsambtenaar (min. bruto jaarloon in schaal B1 €34.582,7 en max. bruto jaarloon in schaal B3 €58.270,85) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
  • Mogelijkheid tot flexibel werk en thuiswerk, na een grondige inwerkperiode. De afspraken hieromtrent worden per dienst georganiseerd.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/23770-5. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 23 maart 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

Bij volledige kandidatuurstellingen (motivatiebrief, CV en kopie diploma), word je uitgenodigd voor het maken van een schriftelijke proef.

De schriftelijke proef zal doorgaan op maandag 31 maart 2025 vanaf 19u.

De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten worden uitgenodigd voor de mondelinge proef. De mondelinge proef zal doorgaan in de week van 14 april 2025.

Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.

Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden van 2 jaar, max. verlengbaar tot 5 jaar.

Vragen?

Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.

TECHNISCH ASSISTENT

Riemst telt ruim 16.910 inwoners, en in alle bescheidenheid mag men gerust zeggen dat het geweldig tof is om te wonen én te werken in deze gemeente. De gemeente Riemst is ook een inspirerende werkgever en is op zoek naar

TECHNISCH ASSISTENT

VOLTIJDS 38/38 | CONTRACTUEEL | ONBEPAALDE DUUR | AANLEG WERFRESERVE

Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde, polyvalante college die zal instaan voor verschillende taken binnen de technische dienst, zoals: het onderhoud van het groen op het openbaar domein en begraafplaatsen, beplantingswerk, snoeiwerk, maaiwerk, kleine onderhouds- en herstellingswerken, signalisatie… Ben jij een handige Harry die elke klus met gemak klaart? Hou je van afwisseling in je job?
Dan ben jij degene die we zoeken!

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

  • ‘s Morgens ontvang je van de ploegcoach je werkopdrachten.
  • Je staat in voor de aanleg en het onderhoud van het openbaar groen (plantsoenen, bermen, begraafplaatsen, …). Je maait, verwijdert onkruid, scheert hagen, …
  • Je werkt mee aan allerlei projecten in het groen.
  • Je verzorgt en herstelt de beplantingen en de paden op de begraafplaatsen.
  • Je ondersteunt je collega’s van de technische dienst bij het plaatsen van signalisatie, kleine klusjes in gebouwen, eenvoudige wegherstellingen,…

Wat zijn onze verwachtingen?

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
  • Je werkt graag in het groen.
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
  • Je ziet werk. Je gaat steeds proactief te werk.
  • Je werkt op een veilige manier voor jezelf en anderen.

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een voltijdse functie bij onze technische dienst in onze heerlijk veelzijdige gemeente.
  • Een voltijdse verloning in schaal D1-D3 (min. in schaal D1 €26.598,72 en max. in schaal D3 €41.379,3 euro bruto jaarwedde) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naargelang de jaren relevante werkervaring.
  • Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
  • Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.

Interesse?

Solliciteren met motivatiebrief en CV via https://www.jobsolutions.be/register/23769-4. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 23 maart 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.

Procedure?

Kandidaten met volledige kandidatuurstellingen (CV, motivatiebrief), worden uitgenodigd voor een preselectie: inhoudelijke proef op zaterdag 29 maart tussen 9u en 12u.

De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten na de preselectie, worden uitgenodigd voor de praktische proef. Ben je geslaagd voor de praktische proef? Dan word je uitgenodigd voor de mondelinge proef op.

De praktische proef en mondelinge proef zal doorgaan in de eerste week van april.

Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.

Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden voor 2 jaar (maximaal verlengbaar tot 5 jaar).

Vragen?

Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud, dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.